טיול למרוקו לשומרי מסורת

פרטים ותיאור כללי

טיול למרוקו הוא מסע בזמן אל הסטוריה מהתקופה הרומית, ערים מימי הביניים מבצרים של הברברים טבע פראי עם מדבר עד ומסגדים מהיפים בעולם. מרוקו עשירה ביופיה ובין היתר ניתן למצוא בה עיירות אותנטיות, פסגות מושלגות של הרי האטלס, לצד זריחות ושקיעות מרהיבות במדבר סהרה על שלל נאות המדבר הקסומים שבו . בטיול שומרי מסורת למרוקו בנוסף למה שכבר ציינו נתוודע למורשת היהודית העניפה והעתיקה תוך ביקור ברובע היהודי בערים השונות , המלאח, בתי הכנסת  הרבים שפזורים במרוקו ובתי קברות עתיקים. בטיולינו  זה נבקר במקומות ובאתרים בהם נטועה המסורת היהודית וזאת לצד הכרות עם המסורת המקומית , המסורת הברברית והשווקים הצבעוניים הרחיניים הקיימים במדינה.

 

עיקרי המסלול

קזבלנקה

רבאט

פס

הרי האטלס

טיול ג'יפים

טיול גמלים

מרזוגה

אוארזאט

אסוויירה

אל חדידה

מרקש

 

מסלול ולוח זמנים

ניתן להתאמה אישית

מסלול טיול למרוקו לשומרי מסורת

יום 1- קזבלנקה 

ברוכים הבאים למרוקו!

לאחר הנחיתה בשדה התעופה הבנלאומי בקזבלנקה, תתקבל בחמימות על ידי נציגינו המקומי.

הגענו לקזבלנקה , הבירה הכלכלית של מרוקו וביתה של הקהילה היהודית הגדולה במדינה.

לילה בקזבלנקה.

יום 2- קזבלנקה – רבאט 

הבוקר נבקר במסגד הגדול של חסן השני, ונמשיך  לביקור במלאח, הרובע היהודי, על מקדשיו ובתי הכנסת שבו. משם נמשיך  לעיר הקיסרית השנייה רבאט, בירת המינהל של ממלכת מרוקו. סיורינו ברבאט כולל ביקור במגוון אתרים כגון : המוזוליאום של מוחמד החמישי, במגדל חסן, בסוללות ובחומות המקיפות את הארמון המלכותי. נלך לאיבוד בין הסמטאות הצרות, החצרות הצבעוניות ועד לבית הכנסת היפהפה. בתום סיורינו ניסע לפס

לילה בפס

יום 3- פס

לפנינו יום מלא חוויות בפס. פס נחשבה מאז ומתמיד לאחת הערים הידועות בהיסטוריה היהודית של ימי הביניים. בסיורינו בכיכר מדינה של פס נרגיש כמו בימי הביניים, כשסבבינו שווקים ומסגדים.  בפס התגורר אחד החוקרים התלמודיים המשפיעים ביותר בכל הזמנים, הרב יצחק אלפסי, כמו גם הרמב"ם בשנים 1160 עד 1165. נבקר ברובע היהודי על בתי הכנסת שבו ובשוק של פס. את ביקורינו נמשיך  במדרסה אל אטרינה ובפונדק נג'ארין המפואר: פונדק משוחזר להפליא מהמאה ה -18. עוד נבקר בבורות הצבע  ובמפעל לקרמיקה בו תוכלו לראות קדרים שעובדים בסגנון המסורתי.

לינה בפס

יום 4-פס – ארפוד- מרזוגה 

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר הרי האטלס התיכון, כשבדרך נעבור ליד העיירות  איפרן ואזרו המהוות מרכזי עבודה חשובים למלאכת יד. נמשיך בנסיעה לארפוד. מכאן נעלה על רכבי ארבע על ארבע ונצא בנסיעה במדבר סהרה בדיונות הענקיות שליד  מרזוגה. הכפר מרזוגה נשאר מבודד ואותנטי כאילו הקדמה מעולם לא הגיע לכאן. עם ההגעה למאהל המדברי קבלת פנים חמימה מלווה בתה מסורתי עם נענע.  נצא בשיירת גמלים לסיור חולות ונצטלם על רקע אחת מהשקיעות המרהיבות בעולם.

את הלילה נבלה במאהל מדברי תחת שמיים מלאות בכוכבים.

לינה במאהל במרזוגה.

יום 5: מרזוגה -טודרה – עמק הוורדים-אוארזאט 

לאחר ארוחת הבוקר במדבר, נסע לטינגהיר העיר העתיקה עם הרובע היהודי הססגוני. נמשיך בנסיעה בעמק אל העיר טילייט ונבקר ברובע היהודי העתיק . את היום נסיים באוארזאט .

לינה באוארזאט .

יום 6- אוארזאט – מרקש

בבוקר נצא לביקור בקסבה של אוארזאט  וטאורירט .לאחר מכן נמשיך בסיורינו ונכיע למבצר עיט בן הדו , המבצר המרהיב ביותר בדרום מרוקו. מדובר במקום ששימש כנקודת עצירה הכרחית למכולות שהובילו מלח במרחבי מדבר סהרה. כיום במקום קסבה גדולה, הבנויה בסגנון אדריכלי ייחודי מחימר והוכרז כאתר שימור מורשת עולמית של אונ"סקו . את היום נסיים עם ההגעה למרקש.

לילה במרקש.

יום 7 מרקש

לפנינו סיור של יום שלם במרקש היא "פנינת הדרום" שנוסדה על ידי שושלת אלמוראווידס בסוף המאה ה -12. הסיור כולל ביקור בארמון באהיה, בגן מנרה ובמסגד קוטוביה. אחר הצהריים נטייל ברובע היהודי מהמאה ה -16 ונבקר בבית העלמין הרב חנניה הכהן, מקום קבורתם של הרב מרדכי בן עטר והרב פנחס הכהן. נרשה לעצמינו ללכת לאיבוד בסמטאות הצבעוניות של מרקש וברובע העשירים בעבודות יד המציגים מגוון פריטים. כמובן שלא נפסח ונאפשר זמן לבלוי באזור דג'מה דה פאנה עם מגוון של אפשרויות בילוי. זה במקום להנות מארוחת ערב מרוקאית מסורתית לצד מופע בלתי נשכח עם רקדניות בטן, אקרובטים, מוזיקה עממית וזיקוקים.

לינה במרקש

יום 8- מרקש-אסוויירה

היום נסע לעיירת החוף אסוויירה. העיירה תוכננה ונבנתה בסגנון של אדריכל צרפתי בשם וובן והשפעתו ניכרת בסגנון הבניה והעיירה גם יישבה אוכלוסיה יהודית גדולה מאוד ולכן יש בעיר תחושה אקלקטית ורב תרבותית. אוכלוסיית היהודים מנתה בעבר כשלושים אחוז מהאוכלוסיה הכללית ויעידו על כך מספרם הרב של בתי הכנסת הפזורים ברחבי העיר. אחד מהאתרים החשובים ליהודים בעיר הוא קברו של הרב חיים פינטו המהווה מושא לעלייה שנתית לרגל והמונים ממלאים את בית הקברות היהודי שלחופי האוקיינוס האטלנטי.

לינה באסוויירה.

יום 9- אסוויירה- אל חדידה- קזבלנקה 

הבוקר נסע לאורך החוף האטלנטי עד שנגיע לעיר החוף אל חדידה . העיר מפורסמת הודות למצודה הגדולה , הסוללות, המעוזים והנמל שלה. במהלך הסיור בעיר נבקר בעיר עתיקה, בקונסוליה המשוחזרת ובכנסיה הנמצאת בסמוך לקברים יהודיים. בסיום הסיור נמשיך בדרכינו לקזבלנקה .

לינה בקזבלנקה.

יום 10 חזרה ארצה 

הבוקר מגיע טיולינו במרוקו לסיומו. בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה הבנלאומי בקזבלנקה לטיסת חזור ארצה .

טיולים למרוקו לשומרי מסורת

טיולים למרוקו לשומרי מסורת – טיול מאורגן כשר

יהודים רבים הפכו את מרוקו לביתם במשך עשרות שנים, וכפי שניתן היה לצפות, הם השאירו את חותמם על המדינה. שכונות יהודיות, בתי קברות ובתי כנסת מלאים בהיסטוריה וסיפורים שלכל ישראלי יצא להכיר. ברור שמרוקו היא המקום שממנו מגיעים רבים מאיתנו. אתם עדיין יכולים לגלות את העולם המופלא של מרוקו, גם אם אין לכם קשרים עם האומה. מבנים מודרניים לצד שווקים מסורתיים תוססים – מרוקו מציעה חוויה יוצאת דופן, מפתיעה ושובת לב. אבל האם יש אפשרות לארגן טיולים למרוקו לשומרי מסורת? הכל אפשרי בסיוע המקצועי והאדיב של YEADIM.

טיולים למרוקו לשומרי מסורת- מה צריך לקחת בחשבון?

יש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון טיולים למרוקו לשומרי מסורת: המרחקים בין העיירות די גדולים, לכן הדרך הטובה ביותר לראות את מרוקו היא בסיור מאורגן מראש המספק תחבורה ומבט מעמיק על האומה.

כאשר מתכננים טיול לחו"ל, ישנן דרישות לציבור שומרי מסורת שיש לקחת בחשבון. כמובן שטרקים בשבת או בחגים לא באים בחשבון, ויש גם עניין של שמירת כשרות בצורה מסודרת. כדי להבטיח ששומרי מסורת בטיול למרוקו לא ירגישו מקופחים – גם לא כשמדובר בשבת או מגבלת הכשרות – עדיף להיעזר במומחים שמכירים את המדינה ויכולים לייעץ בנושא הדרך הטובה ביותר לתכנן את הטיול. העובדה שמרוקו ידועה כמדינה ידידותית לתיירים ומדינה בעלת נוכחות יהודית במדינה, אמורה לסייע בתכנון הטיול וקבלת החלטות מושכלות

ההבדלים בין טיול לשומרי מסורת לטיול רגיל

מספר פרטים מכריעים מבדילים בין טיולים למרוקו לשומרי מסורת לטיולים רגילים: יש לדאוג לאוכל כשר בכל עת ובכל הימים, אסור לנסוע בשבתות ובחגים, יש מטיילים המעדיפים להישאר ליד בית כנסת, וייתכנו התאמות אישיות נוספות. חשוב לבדוק את הדברים הבאים כאשר מתכננים טיול למרוקו לשומרי מסורת: היכן ניתן למצוא חנויות המוכרות אוכל כשר? כמו כן, חשוב להזמין מלון או דירה בקרבת אטרקציות כדי שתוכלו להגיע אליהם בקלות ברגל. וכמובן להקפיד להצטייד באוכל לפני כניסת השבת. יש לארגן ולהזמין את הכל לפני ההגעה. ולכן זה הזמן שלכם להיעזר במומחיות של YEADIM. היותכם שומרי מסורת לא פוסל את אפשרותכם להנות מחופשה במרוקו. תכנון טיולים למרוקו לשומרי מסורת הוא כעת קל יותר מבעבר. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור קשר עם YEADIM ולהתחיל לרקום לחלום שלכם גידים.

מה אוכלים בטיול? האם יש מסלולים מאתגרים ? לאיזה גילאים הטיול מתאים ?

יש לך שאלה לגבי טיול למרוקו לשומרי מסורת?

אנו יודעים שכשמתכננים לטייל בחו"ל צצות הרבה שאלות, בשביל זה אנחנו כאן!
רוצה שנחזור אלייך לפרטים נוספים ?

אולי יעניין אתכם

טיול מאורגן למרוקו

הקסם המרוקאי

טיול למרוקו הוא שילוב של תרבות ענפה ומכובדת, ערים מלכותיות, איתני טבע בדמות הרי האטלס, הקניונים הגדולים של מרוקו והדיונות המפורסמות של מדבר סהרה. בטיול

קרא עוד »
טיול מאורגן למרוקו

טיול מאורגן למרוקו

טיול מאורגן למרוקו בשילוב טיול שורשים וחוויה מיוחדת הם מהטיולים המבוקשים ביותר. כעת עם פתיחת טיסות ישירות למרוקו טיול שורשים אפשרי לכולם.  

קרא עוד »

יעדים מומלצים