טיול מאורגן למרוקו

פרטים ותיאור כללי

טיול למרוקו הפך להיות מזמן אחת החוויות המרגשות עבור יהודים יוצאי מרוקו. לילידי מרוקו ובני משפחותיהם מדובר בהזדמנות לחזור אל המקום בו החלו חייהם, השכונה בה גדלו, המקום בו פעלו הוריהם והזדמנות לסגור מעגל. קהילת יהודי מרוקו היא מהקהילות הגדולות והחשובות בארצות האסלאם ולאורך השנים הוגלו או היגרו יהודים רבים. טיול שומרי המסורת המקיף למרוקו הוא בעצם מסע כפול גם מסע אל השורשים המשפחתיים וגם מסע אל ארץ יפיפיה ומיוחדת. בטיול המקיף למרוקו לשומרי מסורת נבקר באתרים היהודיים המרכזיים לארוך המדינה ובמקביל נשלב טיולי ג'יפים, ביקור בארמונות , נבקר במדבר סהרה, בהרי האטלס ועד לערי החוף. נבקר בערים המרכזיות : קזבלנקה, פס ומרקש וכל זאת תוך מתן דגש על ביקור ברובע היהודי בכל עיר, המלאח, בתי הכנסת העתיקים ובתי קברות יהודים קדומים.

טיול מאורגן למרוקו – עיקרי המסלול

קזבלנקה

טנג'יר

צ'פצ'ואן

פס

ספרו

ארפוד

מרזוגה

מרקש

מדבר סהרה

הרי האטלס

 

 

 

מסלול ולוח זמנים

ניתן להתאמה אישית

מסלול טיול מאורגן למרוקו

יום 1- קזבלנקה 

ברוכים הבאים למרוקו!

לאחר הנחיתה בשדה התעופה הבנלאומי בקזבלנקה, תתקבל בחמימות על ידי נציגינו המקומי.

הגענו לקזבלנקה , הבירה הכלכלית של מרוקו וביתה של הקהילה היהודית הגדולה במדינה.

לילה בקזבלנקה.

יום 2 – קזבלנקה – טנג'יר 

בבוקר נצא לבקר במסגד הגדול של חסן השני, ואחריו נסע לבקר  במלאח, הרובע היהודי, על מקדשיו ובתי הכנסת שבו. אחר הצהריים נמשיך לטנג'יר.  טנג'יר הוא הניגוד לאדריכלות ופעם היה ביתם של תושבים זרים כמו פול בולס, ברברה האטון ומלקולם פורבס. הסיור יכלול את הרובע היהודי המלאח,  בית הכנסת של נהון, מהמאה ה -17, ואת בית הכנסת שער רפאל.

 

לינה בטנג'יר

  יום 3 – טנג'יר-צ'פצ'ואן

היום ניסע אל הפנינה הכחולה צ'פצ'ואן . העיירה נמצאת בעמק רחב ידיים בין שתי פסגות בהרי הריף המדהימים. חלק גדול מהשפצ'ואן הוקם  מחדש על ידי פליטים אנדלוסים שנמלטו מהרקונקוויסטה, ולעיתים נדמה למבקרים כי הם בגבעות בספרד.  המורשת היהודית של צ'פצ'ואן בולטת כאן עם אחד מהמאפיינים הכי בולטים שלה : הבניינים הציוריים הכחולים העוטפים את הרחובות הצרים של העיר. בסיום נמשיך בדרכינו לפס.

לינה בפס

יום 4- פס

לפנינו יום מלא חוויות בפס. פס נחשבה מאז ומתמיד לאחת הערים הידועות בהיסטוריה היהודית של ימי הביניים. בסיורינו בכיכר מדינה של פס נרגיש כמו בימי הביניים, כשסבבינו שווקים ומסגדים.  בפס התגורר אחד החוקרים התלמודיים המשפיעים ביותר בכל הזמנים, הרב יצחק אלפסי, כמו גם הרמב"ם בשנים 1160 עד 1165. נבקר ברובע היהודי על בתי הכנסת שבו ובשוק של פס. את ביקורינו נמשיך  במדרסה אל אטרינה ובפונדק נג'ארין המפואר: פונדק משוחזר להפליא מהמאה ה -18. עוד נבקר בבורות הצבע  ובמפעל לקרמיקה בו תוכלו לראות קדרים שעובדים בסגנון המסורתי.

לינה בפס

יום 5 – פס-ספרו- העיירה חליל-פס 

הבוקר נצא  לספרו, עם עצירה בעיירה חליל הבולטת בבתי המערות הייחודיים שלה הממוקמים בחלק העתיק של הכפר, ובבתיה הצבעוניים מבחינה אקלקטית, המקושרים על ידי רשת גשרים. נמשיך לספרו אשר ידועה  בזכות פסטיבל הדובדבנים שבה, והוכרז על ידי אונסק"ו כמקום הבולט לחגיגות האזוריות של מרוקו באזור זה, בו החקלאות היא הפעילות העיקרית . השטח ההררי הוא המקום האידיאלי לעצי פרי, במיוחד דובדבנים. העיירה מוכרת גם בשמה, ירושלים הקטנה בזכות אחוז היהודים הגבוה שלה וחייה הדתיים המפותחים. נבקר  ברובע היהודי, המלאח, . הוא נבדל מיתר האזורים בזכות קירותיו הנמוכים ומגיעים אליו על ידי חציית גשר קצר מעל ואואד אגי.

נחזור ללינה בפס

יום 6-פס – ארפוד- מרזוגה 

הבוקר נצא בנסיעה אל עבר הרי האטלס התיכון, כשבדרך נעבור ליד העיירות  איפרן ואזרו המהוות מרכזי עבודה חשובים למלאכת יד. נמשיך בנסיעה לארפוד. מכאן נעלה על רכבי ארבע על ארבע ונצא בנסיעה במדבר סהרה בדיונות הענקיות שליד  מרזוגה. הכפר מרזוגה נשאר מבודד ואותנטי כאילו הקדמה מעולם לא הגיע לכאן. עם ההגעה למאהל המדברי קבלת פנים חמימה מלווה בתה מסורתי עם נענע.  נצא בשיירת גמלים לסיור חולות ונצטלם על רקע אחת מהשקיעות המרהיבות בעולם.

את הלילה נבלה במאהל מדברי תחת שמיים מלאות בכוכבים.

לינה במאהל במרזוגה.

יום 7- מרזוגה -טודרה – עמק הוורדים-אוארזאט 

לאחר ארוחת הבוקר במדבר, נסע לטינגהיר העיר העתיקה עם הרובע היהודי הססגוני. נמשיך בנסיעה בעמק אל העיר טילייט ונבקר ברובע היהודי העתיק . את היום נסיים באוארזאט .

לינה באוארזאט .

יום 8– אוארזאט – טאואורירט

בבוקר נצא לביקור בקסבה של אוארזאט  וטאורירט .לאחר מכן נמשיך בסיורינו ונכיע למבצר עיט בן הדו , המבצר המרהיב ביותר בדרום מרוקו. מדובר במקום ששימש כנקודת עצירה הכרחית למכולות שהובילו מלח במרחבי מדבר סהרה. כיום במקום קסבה גדולה, הבנויה בסגנון אדריכלי ייחודי מחימר והוכרז כאתר שימור מורשת עולמית של אונ"סקו . את היום נסיים עם ההגעה לטאואורירט.

לילה בטאואורירט

יום 9 – טאואורירט– מרקש

לאחר ארוחת הבוקר, סיור בטאואורירט, עיר מדהימה בעמק בדרום מרוקו, היא אחת מהערים העתיקות ביותר של מרוקו. העיר ידועה בגנים היפים שלה, הסוללות הצבעוניות, שערים, סמטאות שוקקות ומפותלות, שווקים צבעוניים של כותנה וצמר כלים משובחים, עתיקות, תבלינים ושמן . ההערכה היא שהקהילה היהודית בטאואורירט הוקמה במאה האחת עשרה. במקום רובע יהודי עתיק,מלחה, ובית קברות יהודי גדול. כאן נמצא אחד מבתי הכנסת הייחודיים והמיוחדים במרוקו. בבית כנסת זה שהינו  בן 700 שנה יש תפילות עבריות המצוירות על קירות החימר שלו וארון קודש שעליו כתובת ברברית שמעטרת אותו. בסיום הסיור חזרה למרקש .

לינה במרקש .

יום 10 מרקש

לפנינו סיור של יום שלם במרקש היא "פנינת הדרום" שנוסדה על ידי שושלת אלמוראווידס בסוף המאה ה -12. הסיור כולל ביקור בארמון באהיה, בגן מנרה ובמסגד קוטוביה. אחר הצהריים נטייל ברובע היהודי מהמאה ה -16 ונבקר בבית העלמין הרב חנניה הכהן, מקום קבורתם של הרב מרדכי בן עטר והרב פנחס הכהן. נרשה לעצמינו ללכת לאיבוד בסמטאות הצבעוניות של מרקש וברובע העשירים בעבודות יד המציגים מגוון פריטים. כמובן שלא נפסח ונאפשר זמן לבלוי באזור דג'מה דה פאנה עם מגוון של אפשרויות בילוי. זה במקום להנות מארוחת ערב מרוקאית מסורתית לצד מופע בלתי נשכח עם רקדניות בטן, אקרובטים, מוזיקה עממית וזיקוקים.

לינה במרקש

יום 11- מרקש –אימליל 

אימליל הוא כפר קטן למרגלות ההרים הגבוהים ביותר במרוקו ,הר טובקל. בשל מיקומו הייחודי וקרבתו לכמה כפרים ברברים המקום מהווה נקודת התחלה פופולרית בקרב התיירים לטיולים רגליים וטרקים בהר טובקאל. נצא לרכיבה של כ-40 דקות על גבי פרדות כיוון דרום עד לכפר ברברי שבגבעות העליונות של הרי האטלס. את ארוחת צהריים נאכל  בבית ברברי בכפר. בסיום הפעילות חזרה למרקש .

לילה במרקש.

יום 12- מרקש-אסוויירה

היום נסע לעיירת החוף אסוויירה. העיירה תוכננה ונבנתה בסגנון של אדריכל צרפתי בשם וובן והשפעתו ניכרת בסגנון הבניה והעיירה גם יישבה אוכלוסיה יהודית גדולה מאוד ולכן יש בעיר תחושה אקלקטית ורב תרבותית. אוכלוסיית היהודים מנתה בעבר כשלושים אחוז מהאוכלוסיה הכללית ויעידו על כך מספרם הרב של בתי הכנסת הפזורים ברחבי העיר. אחד מהאתרים החשובים ליהודים בעיר הוא קברו של הרב חיים פינטו המהווה מושא לעלייה שנתית לרגל והמונים ממלאים את בית הקברות היהודי שלחופי האוקיינוס האטלנטי.

לינה באסוויירה.

יום 13- אסוויירה- אל חדידה- קזבלנקה 

הבוקר נסע לאורך החוף האטלנטי עד שנגיע לעיר החוף אל חדידה . העיר מפורסמת הודות למצודה הגדולה , הסוללות, המעוזים והנמל שלה. במהלך הסיור בעיר נבקר בעיר עתיקה, בקונסוליה המשוחזרת ובכנסיה הנמצאת בסמוך לקברים יהודיים. בסיום הסיור נמשיך בדרכינו לקזבלנקה .

לינה בקזבלנקה.

יום 14 חזרה ארצה 

הבוקר מגיע טיולינו במרוקו לסיומו. בהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה הבנלאומי בקזבלנקה לטיסת חזור ארצה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה אוכלים בטיול? האם יש מסלולים מאתגרים ? לאיזה גילאים הטיול מתאים ?

יש לך שאלה לגבי טיול מאורגן למרוקו?

אנו יודעים שכשמתכננים לטייל בחו"ל צצות הרבה שאלות, בשביל זה אנחנו כאן!
רוצה שנחזור אלייך לפרטים נוספים ?

אולי יעניין אתכם

טיול מאורגן למרוקו

הקסם המרוקאי

טיול למרוקו הוא שילוב של תרבות ענפה ומכובדת, ערים מלכותיות, איתני טבע בדמות הרי האטלס, הקניונים הגדולים של מרוקו והדיונות המפורסמות של מדבר סהרה. בטיול

קרא עוד »
טיולים למרוקו לשומרי מסורת

טיול למרוקו לשומרי מסורת

טיול למרוקו לשומרי מסורת משלב ביקור באתרי מסורת יהודית, אוכל כשר, היסטוריה ושווקים. טיול שומרי מסורת למרוקו אפשרי בקבוצה או כבודדים בטיול מותאם אישית. מוזמנים

קרא עוד »

יעדים מומלצים