סרי לנקה הקלאסית

פרטים ותיאור כללי

פנינת האוקיינוס ההודי, סרילנקה, היא יעד חובה לכל מטייל. בטיולינו זה נחווה את המיטב שיש לאי המדהים הזה להציע: מקדשים מפוארים, אתרים היסטוריים, נופים עוצרי נשימה, חופים פראיים ומגוון בעלי חיים. בטיול שלפנינו תגלו את המיטב מסרי לנקה.

  • נגומבו – סיור בכפר הדייגים
  • סיגיריה – טיפוס אל מצודת האריה
  • פארק הלאומי מינרייה – ספארי בפארק
  • סיור בפולונוארה – אתר מורשת עולמית
  • סיור כפרי בסיגיריה
  • קנדי – סיור בעיר, מקדש השן והופעת פולקלור בערב
  • גינת התבלינים במטלה
  • מוזיאון התה בהנטנה
  • נוארה אליה – סיור בעיירה בריטית
  • סיור בליטל אדמס פיק
  • רכבת העמק לאלה
  • סיור בעיירת החוף ווליגמה
  • סיור בעיירה גאלה
  • זמן חופשי בעיירת החוף אונווטנה
  • סיור פנורמי בקולומבו

מסלול ולוח זמנים

ניתן להתאמה אישית

יום 1 – נחיתה בסרי לנקה – נגומבו

לאחר הנחיתה בשדה התעופה בסרי לנקה הנציג המקומי שלנו יקבל את פניכם בשדה.

לאחר איסוף הכבודה וסיום הליכי הויזה נצא מהשדה ולאחר נסיעה קצרה נגיע לנגומבו.

לילה ראשון במלון סמוך.

יום 2 – נגומבו – סיגיריה – מינריה – דמבולה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לעבר סלע השן המפורסם סיגירייה.

סיגירייה או סינגרי הינו מבצר עתיק חצוב בסלע הממוקם בצפון מחוז מטלה סמוך לעיירה דמבולה במרכז סרי לנקה. המקום הינו בעל משמעות היסטורית וארכאולוגית ובו עמודי סלע בגובה של כ 200 מטר.

על פי ההיסטוריה הקדומה של סרי לנקה, מקום זה נבחר על המלך קסייפה כבירתו החדשה. המלך בנה את הארמון בפסגת הסלע ועיטר את הקירות בציורי קיר רבים. בערך באמצע הדרך במעלה ההר בנה המלך את שער הכניסה לארמון בצורת אריה ענק. מכאן נגזר השם של המקום, על שום צורתו: סינגירי – סלע האריה .

המקום אשר שימש הן כעיר בירה והן כמשכן המלך ננטש לאחר מות המלך. עד למאה ה-14 שימש מקום זה כמקדש בודהיסטי. כיום סיגיריה נמצאת ומוגדרת כאחד מאתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו. זהו אחד מהמקומות העתיקים והמתוכננים הכי שמורים בעולם.

לפנות ערב נהנה מחוויית ספארי  נדירה במינריה.

הפארק הלאומי מינריה, ממוקם במחוז הצפון מרכזי של סרי לנקה כ-182 ק"מ מקולומבו. האזור הוגדר כגן לאומי ב-1997 כאשר בתחילה, ב-1983, הוגדר כאזור שימור טבעי. במהלך סיורינו הרכוב על גבי ג'יפים נצפה במגוון חיות מהאזור ובעיקר בפילים המגיעים מהיערות במחוזות הסמוכים: מטלה, פולונווארה וטרינקומלה.

עם סיומו של הספארי המרהיב נעבור לבית המלון באזור דמבולה.

יום 3 – דמבולה – פולונרוואה – הברנה – דמבולה

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לכיוון פולונרוואה. ניסע עם המדריך לפולונרווה לביקור באתר מורשת עולמית. פולונרוואה הינה העיירה המרכזית במחוז צפון מרכז סרי לנקה. עיר זו היא העיר השנייה הכי קדומה בממלכת סרי לנקה של פעם.

בימים אלו עוברת פולונרוואה תהליך של מודרניזציה בהנהגתו של הנשיא מאיטריפלה סיריסנה. ניתן לראות כיום בעיר פיתוח בכל התחומים האפשריים.

לאחר שהתרשמנו מסלע השן נעבור לביקור בכפר טיפוסי בסיגירייה. בסיורינו בכפר בסיגירייה תינתן לנו ההזדמנות להתרשם ולחוות את החיים של המקומיים בסרי לנקה בצורה אותנטית. נבלה זמן ביחד עם המקומיים ונלמד ממקור ראשון על אורח החיים בכפר. נלמד על עבודות היום יום בכפר אשר מהווה את שגרת המקום. נרכב בכרכרת שוורים, נשוט בסירת קטמראן ונסייר בשדות הגידולים. יחד נלמד כיצד להכין אוכל מקומי. לאחר כל זה נסיים את הסיור בארוחת צהריים בסגנון בופה מוגשת בסגנון סרי לנקה. בסיורינו זה בעצם נחווה בצורה אמיתית את חיי המקומיים.

לפנות ערב נוכל לחוות ספארי פילים בסמוך לאגם הברנה.

בערב העברה למלונינו באזור דמבולה.

יום 4 – סיגירייה – מטלה – קנדי

לאחר ארוחת הבוקר נתחיל בנסיעה לכיוון קנדי. בדרכינו נעצור לביקור בגן התבלינים במטלה ובמקדש הינדו באותו המקום.

גן התבלינים במטלה מהווה הזדמנות טובה להתרשם ממגוון התבלינים האיכותיים הקיימים בסרי לנקה. בימים עברו סרי לנקה הייתה מפורסמת בשל איכות ומגוון התבלינים שבה.

נמשיך למקדש הינדו סמטלה. מקדש זה הממוקם בפסגת רכס קוטחנה קיים כבר מעל ל-250 שנים, ונבנה על ידי פועלים מהודו. בסיום ביקורינו במקדש נמשיך בנסיעה לכיוון קנדי .

בשעות אחר הצהריים המאוחרות נגיע לעיר קנדי ונתרשם מעיר מדהימה זו. קנדי בירתם האחרונה של שושלת המלכים הקדומה בסרי לנקה, הינה כיום אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. נבקר באגם המלאכותי שנוצר על ידי אחרון המלכים הסינהילים ב1798, נבקר בשוק המפורסם, מרכז אומנות ותרבות מקומי, ומוזיאון הפנינים. בשעות הערב נבקר במקדש השן הקדוש, שבו לפי האמונה נמצאת השן של בודהה, ונסיים במופע מקומי תרבותי המאפיין את התרבות המקומית.

לסיום העברה לבית המלון באזור קנדי.

יום 5 – קנדי – הנטנה – אלה

את הבוקר נתחיל בביקור במוזיאון התה בהנטנה. מוזיאון זה הממוקם רק 3 ק"מ מהמקום, והוא משתרע על פני 4 קומות. בשתי קומות ניתן למצוא ציוד עתיק ששימש להכנת התה, ובקומה אחרת יש ספריה גדולה עם אודיטוריום  להרצאות והסברים על תעשיית התה. כמו כן ניתן למצוא במוזיאון חנות לממכר תה מקומי משובח. בקומה העליונה של הבניין נמצאת מסעדת גג עם תצפית פנורמית מרהיבה על העיר קנדי ורכס ההרים המקיף אותה

מכאן נמשיך בנסיעה לכיוון נווארהאליה, ובדרך נעצור לביקור במטע תה ומפעל לייצור תה.

תעשיית התה בסרי לנקה, ציילון לשעבר, הינה בעלת חשיבות מכרעת לתעשייה המקומית בכלל ולתעשיית התה העולמית בפרט. סרי לנקה הינה יצרנית התה הרביעית בגודלה בעולם, ומהווה מקור הכנסה עיקרי בסרי לנקה. התעשייה מספקת תעסוקה למעל מיליון איש בסרי לנקה, באופן ישיר, או עקיף. השילוב של לחות גבוהה, טמפרטורה נמוכה והגשמים התדירים בהרים במרכז סרי לנקה מהווים כר פורה לגידולי התה.

מכאן נמשיך לכיוון ליטל אדמס פיק.

רכס הרים זה באזור אלה המוכר בשמו ליטל אדמס פיק מהווה אטרקציה תיירותית הן למקומיים והן לתיירים הזרים. המוני מטיילים מגיעים לכאן במהלך השנה להתפעם מהיופי המרהיב שברא הטבע. ביום טוב ניתן לראות מפה למרחקים עד לחופי קטרגמה והמבנטוטה הנמצאים במרחק מאות קילומטרים מהמקום. כמו כן ניתן להתפעם מרכסי ההרים הקרובים נמונוקולה ונרנגלה.

בסיום היום העברה לבית המלון באזור קנדי.

יום 6 – אלה ווליגמה – אונוואטונה

לאחר ארוחת הבוקר נשים פעמינו אל עבר העיירה ווליגמה. כאן נוכל להתנסות בדייג בשיטה המקומית העתיקה. זוהי שיטה מאוד פרימיטיבית ובעלת יעילות נמוכה בהשוואה לשיטות של היום. יחד עם זאת ניתן ללמוד משיטה זו על צורת החיים בדרום האי מעין פולקלור מקומי. רבים מהתיירים חווים בעצמם את שיטת הדייג המקומית העתיקה. בשיטה זו יושב הדייג במשך מספר שעות על גבי שרפרף צר המונח בקצה מוט עץ גבוה רחוק מהחוף. זאת על מנת לאפשר דייג מבלי לעבור מקום,כאשר הגאות בשיאה. בשיטה זו הדייגים המקומיים מצליחים לדוג מעט ובעיקר לצרכים עצמיים.

בסיומו של יום העברה לבית המלון באזור אונוואטונה.

יום 7 – אונוואטונה – גאלה – חוף הגונגל – אונוואטונה

 בסיום ארוחת הבוקר ניסע אל עבר העיר העתיקה של גאלה.

העיר ההיסטורית הכי מעניינת בסרי לנקה היא גאלה. עד לפני כמאה שנה היה בעיר נמל ימי פעיל ומרכזי מאוד. גם כיום ניתן להתרשם מהסחר הימי המתבצע סביב המפרץ הטבעי בעיר. נשוטט סביב המגדלור הישן והמפרץ, נטייל בעיר העתיקה, בה נוכל להתרשם מיוצרי התחרה, נצפה בעבודה המסורתית של מגלפי העץ ונצטייד במזכרות אותנטיות מהאי.

הנקודה הכי מרשימה לביקור בעיר גאלה היא המזח העתיק מזמן השלטון הפורטוגזי וההולנדי. אזור זה הוכרז כאתר שימור מורשת עולמי במרכז גאלה. יחד עם זאת העיר עצמה עתיקה הרבה יותר מהמזח. השער המקורי מהעיר למזח נמצא בנמל העתיק.

אחר הצהריים אל חוף הג'ונגל באונוואטונה.

חוף זה הנמצא באונוואטונה נמצא עמוק בתוך שמורה טבעית צפופה. מתוך שכך החוף נשתמר כחוף יחסית מבודד לאורך השנים. החוף הקטן הזה הינו בדיוק בגודל האידאלי להנות מאפשרות שחייה טובה ומנוחה בשעות בין הערביים. מיקומו המרוחק מעט מקשה על הגעת מבקרים רבים למקום ומשמר את החוף כשקט ונעים.

לפנות ערב העברה לבית המלון באזור אונווטונה.

יום 8 – אונווטונה – קולומבו – שדה תעופה בנלאומי

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לכיוון העיר קולומבו. עם ההגעה נצא לסיור פנורמי בעיר.

קולומבו, עיר הבירה של סרי לנקה, הינה בעלת היסטוריה עתיקת יומין כעיר נמל בדרכי המסחר בין המערב למזרח ואשר נשלטה בעברה על ידי פורטוגלים, הולנדים ובריטים. סימני השלטון השונים ניכרים היטב בסגנון הבניה העירונית, אשר מאופיין בתערובת של בניה בסגנון קולוניאלי ורבי קומות מודרניים. המוזיאון הלאומי של קולומבו, המוקדש להיסטוריית סרי לנקה, גובל בין הפארק הענק ויהרמדוי לבין פסל הבודהה הענק.

בסיום הסיור ובהתאם לשעת הטיסה היוצאת, נעבור לשדה התעופה לטיסת חזור.

עמוסי חוויות טובות וזיכרונות נעימים נחזור ארצה.

מה אוכלים בטיול? האם יש מסלולים מאתגרים ? לאיזה גילאים הטיול מתאים ?

יש לך שאלה לגבי סרי לנקה הקלאסית?

אנו יודעים שכשמתכננים לטייל בחו"ל צצות הרבה שאלות, בשביל זה אנחנו כאן!
רוצה שנחזור אלייך לפרטים נוספים ?

אולי יעניין אתכם

מטע התה בהודו

המיטב של קרלה

טיול  בדרום הודו הוא טבילה בשפע של נופים ותרבויות אמונות ופולחנים דתיים ורומנטיקה ואקזוטיקה של חיי היום יום.  מדינת קראלה אחת מהמדינות היפות בהודו טובלת

קרא עוד »
טיול לסרי לנקה

סרי לנקה טיול מאורגן

טיול מאורגן לסרי לנקה לוקח אותנו בין נופים פראיים, תרבויות עתיקות ומרתקות, אתרי מורשת עולמיים, מטעי תה מהמפורסמים בעולם ונגלה את הקסם של המדינה האקזוטית

קרא עוד »
טיול בוייטנאם

שלום וייטנאם

הצטרפו אלינו לטיול הייחודי לוייטנאם המשלב ביקור בערים הגדולות, מקדשים עתיקים אתרים היסטוריים . בצפון נכיר את השבטים השונים  נלון במקומות מיוחדים נשוט במפרץ היפיפה

קרא עוד »

יעדים מומלצים