מאצ'ו פיצ'ו -העיר האבודה

טיול בפרו מאצ'ו פיצ'ו

 

מה לא נכתב על הפלא העולמי הזה ? העיר האבודה של ממלכת האינקה שננטשה במאה ה15 ונתגלתה שוב רק בתחילת המאה העשרים מושכת אליה מדי שנה מיליוני מבקרים מכל העולם.

העיר האבודה של ממלכת האינקה ,"שנתגלתה" שוב ב1911  על ידי ארכאולוג אמריקאי בשם היראם בינגהאם , הוכרזה על ידי על ידי אונסק"ו כאתר מוקרשת עולמית  וב2007 נבחרה מאצ'ו פיצ'ו לאחד משבעת פלאי תבל החדשים.

מאצ'ו פיצ'ו נחשבת ליצירה העירונית המרשימה ביותר של בני האינקה שחיו באזור. בשלב מסוים העיר ננטשה  מיושביה ויער עד כיסה את המבנים המרהיבים. זוהי אחת מערי האינקה היחידות בעולם שנשארו כמעט שלמות ולא נהרסו בידי הכובש הספרדי. 

העיר מאצ'ו פיצ'ו,("הפסגה העתיקה"), נבנתה במאה ה15 על ידי בני האינקה יש האומרים על יסודות מבנים קדומים. לאט ובהתמדה בנו בני האינקה עיר קטנה – מאבנים גדולות ומסותתות תוך ניצול מרבי של פסגות הרי האנדים. מאצ'ו פיצ'ו ממוקמת כ80 ק"מ מערבית לעיר קוסקו בגובה של כ 2500 מטר מעל פני הים. המקום עצמו הינו אתר ארכאולוגי מרשים עם מבנים ענקיים ומוקף בנוף טרופי מדהים.

במאצ'ו פיצ'ו 140 מבנים שונים ביניהם, מקדשים, מקלטים, מבני מגורים ופארקים. כולם בנויים בסגנון אדריכלי של קיר יבש הבנוי בצורה רגילה. בין המבנים המרכזיים באתר נציין את המקדש הראשי, מבנה הקונדור ומזרקות העיר.

במאצ'ו פיצ'ו ניתן לבקר כמעט לאורך כל השנה בשל מזג האוויר הנח בו. אל מאצ'ו פיצ'ו ניתן להגיע באמצעות טרק של מספר ימים ,באופן עצמאי ובעזרת סיור\טיול מאורגן.

בסיור מאורגן  ניתן ללמוד על ההיסטוריה הענפה מסבבינו, להתמקד ולסייר במקומות החשובים והמרכזיים בעיר האבודה ולהתחקות אחר אורח החיים המרשים של בני האינקה בתקופות עתיקות.

מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה.