צליינים בישראל

פרטים ותיאור כללי

 בטיול שבעת הימים שלנו בישראל נכסה את רוב האתרים המשמעותיים הנזכרים בברית הישנה והחדשה. במהלך החוויה

הרוחנית אנו נלך בדרכו של ישו ונבקר בתחנות המרכזיות בארץ הקודש.

  • כנסית הבשורה בנצרת
  • נצרת – מוזיאון הכפר של העיר
  • כנסית הלחם והדגים
  • כפר נחום
  • ירדנית-אתר הטבילה
  • קיסריה- הנמל העתיק והאמפיתאטרון
  • ירושלים החדשה-, יד ושם, מוזיאון ישראל 
  • סיור בבית לחם- ביקור בכנסיית המולד
  • סיור בעין כרם 
  • כנסית כל העמים וגת השמנים
  • תצפית מהר הזיתים
  • חדר הסעודה האחרונה
  • הכותל המערבי
  • כנסיית הקבר
  • ויה דולורוזה

מסלול ולוח זמנים

ניתן להתאמה אישית

יום 1 –נצרת – כנרת

מקווים שהייתה לכם טיסה נעימה. בהגיעכם לנמל התעופה נציגינו יקבל את פניכם בברכה. לאחר איסוף הכבודה יתחיל סיורינו  בעקבות ישו בארץ הקודש. 

כשפנינו לצפון ישראל, התחנה הראשונה שלנו תהיה העיר נצרת שם נתחיל את בביקור במוזיאון הכפר של העיר. המוזיאון מציג כפר מסורתי מתקופות כתבי הקודש. משם נמשיך את הסיור בעיר העתיקה בכנסיית גבריאל הקדוש, ונלך דרך השוק הצבעוני אל כנסיית הבשורה. במרכז הכפר ישנו בית שעל פי האמונה הוא הבית של מריה ויוסף שבו על פי האמונה  מריה התבשרה על הריונה הצפוי.

משם נמשיך, בדיוק כמו ישו, לימת הכנרת. בדרכנו נוכל לעצור לתצפית על העמק מהר הקפיצה (הר קדומים). אחר כך נמשיך לכפר כנא  שם נמצאת הכנסייה בה ישו חולל את הנס הראשון שלו. 

לסיום היום המרשים הזה, ניסע לעיר טבריה שעל שפת הכנרת לצורך מנוחה והתארגנות ליום הבא.

יום 2 – כנרת 

לאחר ארוחת הבוקר נצא בעקבות צעדיו של ישו מסביב לכנרת . התחנה הראשונה  שלנו תהיה בכפר נחום, אשר ידוע כביתו של ישו, משם נמשיך להר האושר (נקרא גם הר נחום או הר המבורכים) לתצפית יפיפייה החולשת על כל האזור. משם נמשיך לעין שבע, המקום שבו ממוקמת הכנסייה בה ישו עשה את נס הלחם והדגים. בהמשך נשוט באגם כפי שישו נהג בימים עברו. לקראת אחר הצהריים נבקר באתר ההטבלה בירדנית ונוכל לקיים טקס טבילה בנהר הירדן. 

בסוף היום העברה למלונינו בטבריה.

 יום 3 – חוף הים התיכון 

לאחר ארוחת הבוקר נעזוב את אזור הכנרת וניסע לכיוון קיסריה, הבירה הרומאית העתיקה בארץ הקודש. בקיסריה התקיים טקס הטבילה הנוצרי  הראשון אי פעם ומכאן פאול הקדוש הפליג לרומא.

נמשיך דרומה עד שנגיע לעיר העתיקה של יפו. פה הייתה לפיטר הקדוש ההארה שלמעשה החלה את ההפרדה בין הנצרות ליהדות. 

בסוף היום העברה למלונינו בירושלים . 

יום 4- בית לחם וירושלים החדשה.

לאחר ארוחת הבוקר נמשיך להתחקות אחר צעדיו של ישו בארץ הקודש. ניסע לבית לחם ונבקר בכנסיית  המולד ונחווה את המראות והנופים של העיר העתיקה הזו. 

אחרי בית לחם ניסע חזרה לירושלים ושם נבקר במוזיאון ישראל. כאן נצפה במודל ענק של ירושלים העתיקה ואיך נראו החיים בעיר בתקופתו של ישו. בנוסף נצפה במגילות ים המלח שהם הגרסה העתיקה ביותר הכתובה של התנ"ך אשר נמצאו ליד מערות קומראן. לאחר מכן, נמשיך את הסיור שלנו בעין כרם המיוחדת שם ג'ון המטביל נולד. נסיים את היום שלנו בביקור במוזיאון השואה והגבורה 'יד ושם'.

חזרה למלון בסוף היום.

יום 5 – ים המלח ומדבר יהודה

הבוקר ניסע לכיוון מזרח ונרד במדבר יהודה לכיוון ים המלח. בדרך נעצור לתצפית על מנזר גון הקדוש החצוב בסלע בסמוך ליריחו. מכאן נמשיך מזרחה עד שנגיע למערות קומראן מקום מושבם של האיסיים בעבר. לאחר הביקור המרתק נמשיך דרומה לאורך הגדה המערבית של ים המלח עד שנגיע למצדה, מבצר על צוק בגובה של 550 מטר הצופה לכיוון ים המלח.

לאחר שסיירנו במצדה יהיה לנו זמן פנוי לצוף בים המלח בגובה של 400 מטר מתחת לפני הים.

בשעות אחר הצהריים נתחיל  בנסיעה למלונינו בירושלים .

יום 6 –ירושלים העתיקה

את היום נתחיל בתצפית  מהר הזיתים על העיר העתיקה בירושלים. לאחר מכן נרד במורד ההר בדרכינו לכנסיית הדמעה ולכנסיית כל העמים וגת השמנים שבה.

עם סיום ביקורינו בהר הזיתים ניסע לכיוון הר ציון שם נבקר בדורמיציון בחדר הסעודה האחרונה עד שנגיע לשער ציון. 

נמשיך לעבר הרובע היהודי  נעבור בקרדו המפורסם עד לכותל המערבי המקום הכי קדוש  ליהודים ., 

בתום הסיור העברה למלונינו בירושלים .  

יום 7 – ירושלים העתיקה –המראה חזרה.

ביום השביעי והאחרון החוויה הרוחנית שלנו מגיע לשיאה. נלך בעקבות ישו בדרכו האחרונה באותו יום שישי בויה דולורוסה. רגע לפני שנגיע לכנסיית הקבר נבקר בגן הקבר בו נמצאו ארכאולוגים מצאו שלדים במערות קבורה כפי שמתואר בכתובים על ישו. לבסוף ביקור בכנסיית הקבר 

לאחר סיום החוויה הרוחנית ובהתאם לשעת הטיסה העברה לשדה התעופה לטיסתינו חזרה.

מה אוכלים בטיול? האם יש מסלולים מאתגרים ? לאיזה גילאים הטיול מתאים ?

יש לך שאלה לגבי צליינים בישראל?

אנו יודעים שכשמתכננים לטייל בחו"ל צצות הרבה שאלות, בשביל זה אנחנו כאן!
רוצה שנחזור אלייך לפרטים נוספים ?

אולי יעניין אתכם

טיול מאורגן לירדן

ההיסטוריה העברית והישראלית שזורה בשטח של מדינת ירדן. לכל מקום יש משמעות. על קצה מזלג- הר ההר (ג'אבל אהרון), הר נבו, רות המואביה, מעבר הירדן

קרא עוד »
טיול יום לפטרה

יום טיול לפטרה

אין לכם הרבה זמן אבל לא רוצים לפספס את מה שיש לפטרה להציע ? נמצאים בחופשה באילת ורוצים לבקר באחד משבעת פלאי תבל? העיר הנבטית

קרא עוד »

בעקבות היין הנבטי

מי מאתנו לא אוהב לשתות יין איכותי? ומה דעתכם להכיר את החקלאות האורגנית בדרום? ומה דעתכם על שילוב יין וחקלאות והכרות עם התרבות הנבטית העתיקה

קרא עוד »

טיול משפחות האי יאס

חופשה באי יאס באבו דאבי, כשלוש שעות טיסה מתל אביב, הוא המקום המושלם לחופשה משפחתית. עם הנחיתה באבו דאבי מרחק דקות נסיעה ספורות תגיעו ל"עולם

קרא עוד »

יעדים מומלצים