מסלול לעולי רגל מוסלמים בישראל

פרטים ותיאור כללי

סיור זה בן 8 ימים מוקדש לעולה הרגל המוסלמי בארץ הקודש.. כאן יש הזדמנות להתחקות אחר המורשת האדריכלית והתרבותית של האמונה המוסלמית. בסיור מוסלמי זה לארץ הקודש, תוכלו לבקר באתרי עלייה לרגל ידועים בנוסף למקומות רבים אחרים של האסלאם ההיסטורי לאורך ארץ הקודש. השילוב של הר הבית עם מסגד אל אקצה ואתרים קדושים אחרים בירושלים, יחד עם אתרים עיקריים אחרים בהיסטוריה של האיסלאם הוא האפשרות הטובה ביותר לצליין המוסלמי  להכיר את ההיסטוריה האסלאמית בארץ הקודש. ההיסטוריה האיסלאמית מתעוררת לחיים בזמן הסיור במסלול זה.

עיקרי המסלול

יפו

רמלה

ירושלים – הר הבית

ירושלים- כנסיית הקבר מצדה

ים המלח

בית לחם

חברון

יְרִיחוֹ

עכו

חיפה

מסלול ולוח זמנים

ניתן להתאמה אישית

יום 1 – ברוכים הבאים לישראל

עם הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בן גוריון נציגינו יקבל את פניכם בברכה

בסיום הליכי הכניסה ארצה העברה למלון בתל אביב .

יום 2 – יפו – רמלה-ירושלים

הבוקר נתחיל בסיור בדרום תל אביב וביפו. נבקר במסגד חסן בק מהמסגדים הידועים ביותר של יפו. הסיור שלנו ממשיך לשכונת מנשייה, בצפון יפו לאורך שפת הים התיכון. לאחר מכן נבקר בנמל יפו הישן. בנמל נשמע את סיפורו של סלע אנדרומדה בהקשר למיתולוגיה היוונית, מסגד אל-בהאר הסמוך, מסגד הים המשקיף על הנמל מהמסגדים העתיקים  ביותר ביפו. נחלוף על פני מבצר הצלבנים אותו הפך אבו נבאוט למקום מושב ממשלתו. נמשיך לכיכר השעון עם מגדל השעון הייחודי שלה, נבנה בשנת 1906 לכבוד הסולטאן עבדול חמיד השני, סראיה (ארמון המושל) נבנה בשנות ה -90 של המאה העשרים. סיורנו ביפו מסתיים בביקור בשוק הפשפשים המפורסם בארוחת צהריים טיפוסית.

אחר הצהריים נצא לעיר רמלה אשר תחת שלטון האסלאם, הייתה בירת המחוז. שם נבקר במסגד הגדול של רמלה, , במסגד הלבן בבריכת הקשתות ובשוק רמלה המפורסם.

היום שלנו מסתיים במלון בירושלים.

יום 3 – מצדה וים המלח

בבוקר לאחר ארוחת הבוקר, נצא לביקור במצדה. בדרכנו נוכל להתפעל מיופיו של מדבר יהודה. נבקר במערות קומראן, שם נמצאו מגילות ים המלח היקרות והעתיקות. בסיום הנסיעה נגיע לתחנת הרכבל במצדה. נעלה אל ראש מבצר הורדוס במצדה ונלמד את הסיפור המדהים של מצדה.

לאחר הסיור המרתק במצדה, נסיעה קצרה תוביל אותנו לאחד מחופי ים המלח היפים. יהיה לנו זמן לשחות ולצוף באגם הנמוך ביותר עלי אדמות.

חזרה למלוננו בירושלים

יום 4 – העיר העתיקה בירושלים

הבוקר הסיור שלנו יתחיל בטיילת ארמון הנציב עם נקודת תצפית מעניינת על ירושלים. לאחר מכן אנו ממשיכים להר הזיתים נקודת תצפית מרשימה על העיר העתיקה בירושלים. לאחר תצפית על הר הבית נבקר בקברי הנביאים. נעבור בסמוך למקומות שבהם ישוע מבלה את הלילה האחרון לפני שנלכד, ניכנס לחומות העיר העתיקה דרך החומות שהקים המלך סולימן השני  נבקר במסגד אל אקצה ובכיפת הסלע, המכונה גם מסגד עומר שנבנה סביב "קובת אס סהרה". כאן , לפי המסורת האסלאמית הנביא מוחמד עלה השמיימה וקיבל את חמשת מצוות האסלאם.  נמשיך לרובע המוסלמי עם השווקים המפורסים שלו עד לכנסיית הקבר, מקום קבורתו של ישוע. היום שלנו יסתיים בהר ציון כאן נמצא קבר המלך דוד וחדר הסעודה האחרונה של ישוע.

בסיום היום העברה למלון בירושלים .

יום 5 – בית לחם- חברון-יריחו

היום שלנו מתחיל בביקור בעיר בית לחם מקום הולדתו של ישוע. התחנה הראשונה שלנו תהיה קבר רחל אשת יעקב.. נמשיך  לכנסיית המולד, אתר הולדתו של ישוע.נמשך לחברון לביקור במערת המכפלה, מקום קבורתם של אברהם, יצחק ויעקב ונשותיהם שרה, רבקה ולאה. אחר הצהריים נצא לעיר העתיקה ביותר בעולם, יריחו. בדרכנו נעבור ליד נבי מוסא מקום קבורתו של משה. . ביריחו נבקר בשרידי ארמון הישאם שנבנה על ידי הח'ליף האומיי הישאם.

בערב חזרה למלונינו בירושלים

יום 6- עכו וחיפה

את היום נתחיל בסיור בעמק הירדן. נגיע כפר חיטים היכן שבסמוך לו בקרני חיטין  התרחש הקרב הגדול בשנת 1187. בקרב זה, צבאו של הסולטאן האיובי צלאח א-דין הביס את הצלבנים. כתוצאה ישירה מהקרב, הפכו המוסלמים שוב למעצמה הצבאית הבולטת בארץ הקודש, וכבשו מחדש את ירושלים ורבות מערי הצלבנים האחרות. מכאן נמשיך לעכו שבמישור החוף הצפוני .

עכו, הוגדרה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בסיורנו בעכו נעבור דרך האתרים המרכזיים בעיר כגון חומות העיר העתיקה שהקים זהיר אל-עומר, שליט עכו, מסגד אל-ג'זאר בו קבורים ג'זר אל-פאשה ואבותיו ושערה  מזקנו של הנביא מוחמד אשר שמורה ומוצגת  באירועים טקסיים מיוחדים. נמשיך  לחמאם אל פאשה, המצודה של עכו ,המקומות הקדושים לבהאיים, ומבצר ההוספיטלרים.

נחזור ללינה בחיפה

יום 7- חיפה – תל אביב

חיפה שנבנתה על מורדות הכרמל, היא העיר השלישית בגודלה בישראל. העיר חיפה מהווה חלק ממטרופולין חיפה, והיא ביתו של המרכז הבהאי והוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ויעד לעלייה לרגל למאמיני הבאהא. מטיילת לואי נתצפת על מפרץ חיפה ונכיר את ההיסטוריה של חיפה. בשנת 1265 היא נכבשה על ידי הממלוכים  ובשנת 1761 דהר אל-עומר, שליט בדואי של עכו והגליל השמיד ובנה מחדש את חיפה במקום המוכר כיום , וביצר אותה בחומה.

נסייר במקדש ובגנים הבהאים, במנזר הכרמליטים סטלה מרריס, במערת הנביא אליהו ובעיר התחתית של חיפה . בדרכנו דרומה לתל אביב נעצור בכפר הדרוזי דליאת אל כרמל, באקוודוקט של קיסריה ובהמשך נגיע לתל אביב.

לינה בתל אביב.

יום 8- חזרה

הבוקר, בהתאם לשעת הטיסה חזור העברה לשדה התעופה הבנלאומי בן גוריון , לטיסת החזור.

מה אוכלים בטיול? האם יש מסלולים מאתגרים ? לאיזה גילאים הטיול מתאים ?

יש לך שאלה לגבי מסלול לעולי רגל מוסלמים בישראל?

אנו יודעים שכשמתכננים לטייל בחו"ל צצות הרבה שאלות, בשביל זה אנחנו כאן!
רוצה שנחזור אלייך לפרטים נוספים ?

אולי יעניין אתכם

טיול מאורגן לירדן

ההיסטוריה העברית והישראלית שזורה בשטח של מדינת ירדן. לכל מקום יש משמעות. על קצה מזלג- הר ההר (ג'אבל אהרון), הר נבו, רות המואביה, מעבר הירדן

קרא עוד »
טיול יום לפטרה

יום טיול לפטרה

אין לכם הרבה זמן אבל לא רוצים לפספס את מה שיש לפטרה להציע ? נמצאים בחופשה באילת ורוצים לבקר באחד משבעת פלאי תבל? העיר הנבטית

קרא עוד »

בעקבות היין הנבטי

מי מאתנו לא אוהב לשתות יין איכותי? ומה דעתכם להכיר את החקלאות האורגנית בדרום? ומה דעתכם על שילוב יין וחקלאות והכרות עם התרבות הנבטית העתיקה

קרא עוד »

טיול משפחות האי יאס

חופשה באי יאס באבו דאבי, כשלוש שעות טיסה מתל אביב, הוא המקום המושלם לחופשה משפחתית. עם הנחיתה באבו דאבי מרחק דקות נסיעה ספורות תגיעו ל"עולם

קרא עוד »

יעדים מומלצים